Premiär av ”Veckans bloggdebatt”

Inspirerad av Mymlans bloggteman hon kör varje vecka tänker jag införa en politisk variant på temat, nämligen ”Veckans bloggdebatt”. Tanken är att jag i början av veckan formulerar veckans bloggdebatttema och att ni som vill delta i debatten helt enkelt länkar till mitt inlägg. I slutet på veckan sammanfattar jag debatten och de inlägg som kommer. Givetvis länkar jag då tillbaka till de som deltagit i debatten. På twitter är förslaget att inlägget annonseras med #veckansblogdebatt

Avsikten med ”Veckans bloggdebatt” är att öka det politiska samtalet och få fler att engagera sig i angelägna frågor. Debattinbjudan är givetvis öppen för alla.

Jag startar med ämnet, vilken fråga tror du kommer att avgöra valet? Skriv och argumentera om vilken fråga som avgör valet. I slutet på veckan får vi se vilken fråga som bloggarna tror har störst betydelse för valutgången 2010.

Så varmt välkomna att delta i debatten till alla!

En extra inbjudan skickas till:

I det blåa laget:

Mary och Dick och Mark och Per och Magnus och Annie och tokmoderaten och edvin och Peter S och Daniel och Sofia och ewa och Lotta och Oskar och Maria och Kent och Johan

I det röda laget:

Peter och Alliansfritt och Johan och Kulturbloggen och Krassman och Högberg och s-buzz och röda berget och Martin och Fredrik och Robert och Eva-Lena och John och Björn

Piratpartister:

HAX och Rick och Emma och Christian och Farmor Gun och Anna och Sagor från livbåten

49 kommentarer

Under Veckan bloggdebatt

49 svar till “Premiär av ”Veckans bloggdebatt”

  1. Härligt initiativ!

  2. Kanon – jag är på…

  3. Kul, lagsport mitt i OS och allt!

  4. Härligt,

    Nu kan jag spinna loss i ett givet ämne – och det gör jag ikväll.

    P&K Fredrik

  5. Tack för inbjudan. Klart man hänger på.

  6. Pingback: Per Altenberg – ett liberalare Sverige » Blog Archive » Mindre köer i vården

  7. Vi på Livbåten är på! Kul idé Kent.

  8. Eva

    Ja, tack för inbjudan! En riktigt bra idé. Och tycker att det är lite småkomiskt att du genomgående alltid skriver min bloggadress rätt men namn fel… ;)

  9. Pingback: Förtroende « De Tystas Röst

  10. Hej Eva, jag förstår inte varför det alltid blir fel… ber om ursäkt tusen gånger… hoppas det är ok.

  11. Hej på er alla! Tackar givetvis för era positiva kommentarer och ser med spänning fram emot intressanta inlägg!

  12. Påminner mig om metaplansekvens men i modernare tappning.

  13. Pingback: Veckans bloggdebatt! « Moderata Perspektiv

  14. Jag är hett på…totalt vilsen men obunden politiskt, överskuldsatt arbetslös och ur den synvinkeln kommer jag glidande in.

  15. Petter

    Vad ska vi debattera?

  16. Pingback: Vem vill vara politiker imorgon? « Kent Persson (m) blogg

  17. inspirare, ser fram emot ett spännande inlägg från dig!

    Petter, debattämnet denna vecka är, vilka fråga tror du avgör valet?

  18. Rolig idé. Jag ställer upp med ett inlägg.

  19. Temperaturen höjs på S- och M-bloggar. Härligt men väntat :)http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1732&blogg=39633

    /Eva

  20. Pingback: Bloggdebatt: Ungdomsarbetslösheten! « Edvin Ala(m) 3.0

  21. Min post kommer upp om fem minuter…

  22. Rasmus (en annan)

    Intressant att du satt upp 3 lag, jag tolkar det som en bekräftelse på att det för första gången på mycket länge har dykt upp en ny dimension/konfliktlinje i politiken som går på tvärs mot den gamla höger vänster skalan.

  23. Eva

    Kent: Självklart är det ok, du får ju i alla fall länken rätt :) Och såg i nytt inlägg att du stavade korrekt. Hurra!

  24. Jag tror att den enkla men svåra frågan om trovärdighet avgör valet och där matchen mellan Sahlin och Reinfeldt är helt avgörande: http://bit.ly/96W9nH

  25. Pingback: Vad avgör valet 2010? « Kent Valdemarssons blogg

  26. Kul idé Kent!

    Det slog mig just att det här faktiskt kan tänkas fylla ett vaccum med tanke på hur intetsägande dess motsvarigheter i tv varit.

  27. Tack Thomas, du är givetvis välkommen med ett inlägg!

  28. Pingback: Veckans bloggdebatt: Fyra skäl till varför alliansen vinner valet « Kent Persson (m) blogg

  29. Christian är f.ö. bortrest denna vecka.

  30. HAX, tack för ditt inlägg. Mycket bra. Hälsa Christian att ha gärna kan skriva nästa vecka, då ett nytt debattämne kommer.

  31. Pingback: Därför vinner de rödgröna valet! « John Johansson(s) blogg

  32. Pingback: Kort från Digitalpr.se-2010/02/18

  33. Nu är mitt bidrag till debatten uppe, läs allt med rätta glimten i ögat, för det är så här jag känner det.

  34. Jag tror nog du har en god vilja. Dessutom så ökar ju detta i hög grad besöksfrekvensen till din blogg…

    Men, i viss mån blir ju detta ett slags styrning. Att debatten blir block-betonad.

    Och du definierar in deltagare in ett lag. Är det så lyckat?
    Jag gissar att det finns fler än jag som inte vill sätta partistämpel på mig. Att jag har en grundideologi är en helt annan sak!

  35. Lars-Erick, alla är givetvis välkomna, kul att du skrivit ett inlägg!

  36. Pingback: Anna Troberg » Veckans bloggdebatt:Vilken fråga kommer att avgöra valet?

  37. Jag hittade hit via sagor från livbåten så jag hoppade på jag också.

  38. Pingback: Bra! « Smurfgodis

  39. Pingback: Stort intresse för ”veckans bloggdebatt” « Kent Persson (m) blogg

  40. En viktig fråga för valet. Med 500 000 personer and counting som piskas till Obestånd så är det möjligt att obestånd, och M´s misslyckande att få fram en preposition av Ertsborns (fp) utredning kan mycket väl sätta käppar i hjulet för M. Å andra sidan kommer i alla fall inte S att vinna på frågan. Dom får heller inget gjort.

    http://insolvenssthlm.blogspot.com/2009/09/till-ask-och-borg.html
    samt
    http://insolvenssthlm.blogspot.com/2010/02/moderater-i-civilutskottet.html

    //Ulrika

  41. Kent du har fått en staffett pinne har du tagit den!????

  42. inspirera, syftar du på Eva inlägg? Då kommer jag att ta tag i det senare.

Kommentera

