Veckans bloggdebatt: ”Frihet”

Ämnet för ”veckans bloggdebatt” denna vecka ”frihet”. Ett ämne som förhoppningsvis ska bjuda på en intressant debatt. Frihetstemat ger en bra möjlighet för ideologiska inlägg från alla håll och kanter. Alliansbloggarna kan spinna på sina respektive partiers frihetsmålsättningar och de rödabloggarna borde vara intresserade av att ge sin bild av frihet. Piratpartiet och dess bloggare borde hugga på ämnet och ge sin syn på vart friheten kommer in i deras visioner.

Så, tärningen är kastad. Jag ser fram emot många och intressanta inlägg! Som vanligt gäller det att länka hit så sammanställer jag debatten. På twitter kan #vbd användas!

Förra veckan deltog följande bloggar:

Politikerlilith och Böhlmark och Snällman och Joel Falk och Maria Haglund och Eva Westerberg och Andreas Froby och Amanda Brihed och Scaber Nestor och jusekbloggen och krassman och tokmoderaten och peter s och rasmus och I cattas lilla värld och Arkelsten och lena och mary och gulan och per och Mikael och Mark och maria och edvin alam och jag själv och Hagwall och Sofia och Emil och Magnihasa

En extra injudan skickas till: Lotta och Kent och Elisabeth och Mary och seved och Annika och Altenberg och Frihet är inte gratis och Linuz och Magnus och Tommy och Marlene

Prövar ge en inbjudan till några i det  röda laget:

Peter och Alliansfritt och Johan och Kulturbloggen och Krassman och Högberg och  röda berget  och och Eva-Lena och John 

Piratpartister:

HAX och Rick och Emma och Christian och Farmor Gun och Anna och Sagor från livbåten

33 kommentarer

Filed under Veckans bloggdebatt

33 responses to “Veckans bloggdebatt: ”Frihet”

  1. Pingback: Viktigaste valfrågan för kvinnor « lena alun

  2. Pingback: Behovet av medvetenhet « Under den lugna korkeken

  3. Fantastiskt bra ämnesval denna vecka, Kent!
    Jag bidrager som innan på den ”vita sidan” med ett mer filosofiskt än politiskt inlägg… :)

    ”Frihet och valfrihet”
    http://detysta.wordpress.com/2010/03/16/frihet-och-valfrihet/

  4. Pingback: Frihet och valfrihet « De Tystas Röst

  5. Pingback: Tema: Frihet! « Moderata Perspektiv

  6. Pingback: Frihet « Kent Valdemarssons (m) blogg

  7. …har också bloggat om Frihet , ja ibland behövs det stor Bokstav

  8. …Frihet , ja ibland behövs det stor Bokstav

  9. Frihet kommer vi landstingsanställda att få när landstinget skrotas och Svante lönnmark Avgår
    vilken kall människa ni som hänger med vet väl att det är uppror i Hälsingland så toppstyrt som ledningen i Landstinget är idag Med Svante i spetsen
    är skrämmande jag tycker att sjukvården borde bli statligt även privata alternativ skall finnas
    sossarna har förstört så mycket i Sverige det började med alla miljonprogram som byggdes som många ggr är slum idag även i vår lilla stad
    sen sjukvården som det finns massor att skriva om jag återkommer om det har arbetat 35 år i vården
    de sista 16 som Distrikssköterska och det yrket håller på att dö ut pga all jävla stress vi skall utstå
    man vet ju inte vilket parti man skall rösta på ni verkar ju vara samma kålsupare allihop
    tack för ordet !!

  10. Pingback: Frihet, som jag ser det « Joakim Olinder

  11. Pingback: Tvång är verklig frihet « Badlands Hyena

  12. Jag vill gärna anmäla denna min bloggpost i frihetsdebatten.

    http://lars-ericksblogg.blogspot.com/2010/03/ett-kontrakt-om-att-folja-sina-loften.html

    Det handlar om att genom väljarkontrakt i aktuella frågor, som i exemplet Datalagringsdirektivet, ge väljarna en reell chans att personrösta utifrån kända åsikter.

  13. Frihet är världens äldsta abstrakta filosofi nedskriven i skriftens historia.

    se, här, mitt bidrag:

    http://stevelando.blogspot.com/2010/03/ama-gi-frihetens-ethos.html

  14. Pingback: Anna Troberg » Veckans bloggdebatt: Frihet

  15. Pingback: Sluta behandla oss som barn | Sagor från livbåten

  16. Pingback: Mitt inlägg i Veckans bloggdebatt; Frihet « Lotta Olsson (m) Blogg

  17. Pingback: Söndagskrönika om frihet « Kent Persson (m) blogg

  18. Pingback: Friheten behöver öka. « Moderata Perspektiv

  19. Pingback: Frihet till ansvar – Kuniri

  20. Pingback: Många läsvärda inlägg i veckans bloggdebatt om frihet « Kent Persson (m) blogg

  21. Pingback: Frihet – veckans fråga « Emil Isberg

  22. Hej Kent, tack för inbjudan till temat Frihet! Eftersom jag varit bortrest har jag inte hunnit hänga lägga örat mot marken lika ofta som jag brukar. Men, jag kommer hänga på framgent där jag har möjlighet, så klart!
    Många hälsningar och allt gott!
    /Annika :)

Kommentera

