Då brast det för mig och tårarna rann

Hela världen tog adjö av kungen av pop. Michael Jackson har påverkat musiken i årtionden och han har gjort det med stil, klass och odödliga poplåtar. Avskedet ikväll som direktsändes i stora delar av världen var gripande och rörande.Mest gripande var dock när dottern sa sina ord till sin älskade pappa. brast det för mig och tårana rann och jag var säkert inte själv om att fälla en tår. Stackars flicka. Att bli av med sin pappa när man är 11 år är hårt och tufft. Hela hennes liv kommer att vara bevakat. Jag hoppas att hon får stöd och hjälp, för världen överlever utan kungen av pop, men för hans barn är det en tomhet som kommer bli jobbig. 

Det är stunder som detta man får sig en tankeställare. Om hur snabbt livet kan ta slut. Om att man ska ta tillvara på stunderna med sina nära och kära. Om att man som pappa ska vara närvarande för sina barn. Tankar…

20 kommentarer

Under musik

20 svar till “Då brast det för mig och tårarna rann

  1. Alexandra

    Seriöst!

    Jag trodde moderater inte hade känslor..
    Släng er i väggen ! :(

  2. Susanne

    Klart flickan är ledsen, hon har blivit av med sin pappa. Det är synd att Michael inte fick detta stöd (syntes inte iaf) när han levde. Han hade definitivt behövt det! Det var lite av en chock att han dog faktiskt. Dotterns tal berörde mig starkt, hela minnesceremonin gjorde detta.

  3. Då var jag inte ensam att gråta då :) jag skrev precis ett i stort sett likadant inlägg i min blogg. Var det inte otroligt sorgligt och ärligt?

  4. Peter

    Herregud, snacka om att försöka utnyttja andras lidande för egna intressen…

  5. Anders Nyman

    Håller med Peter. Vem i helvete släpper fram en 11-åring att hålla tal inför pappas fans när han själv ligger i en guldkista intill. Så sjukt. Barn blir föräldrarlösa i krig. Barn svälter ihjäl.

  6. GH

    Anders, du kan inte varit med om många begravningar, det är fullkomligt normalt att barnen tar farväl vid en minnesceremoni.

    Otäckt att folk försöker få även detta till något konstigt, vad har ni för problem egentligen ?

  7. Anders Nyman

    Jag har varit på många begravningar. Dock inga med direktsändning i TV med biljettförsäljning för fans där även turnétröjor säljs. Barnen brukar ta detta farväl i något mindre sammanhang. Okey, du menar att jag och några till tycker detta är konstigt. Jag är beredd att hålla med dig på den punkten.

  8. Olov

    Tänk efter. Om din far hade blivit oskyldigt anklagad för diverse hemskheter …och sen dör.. skulle inte du vilja ha chansen att inför hela världen säga att han ändå var världens bästa pappa och att du älskade honom. Samtidigt som hon var väldigt ledsen kändes det nog väl bra för henne att få säga det när alla faktiskt lyssnade.

  9. GH

    Men, det fanns väl en anledning till att det var en minnesstund med 11 000 personer ? Såvitt jag vet togs det inget betalt för biljetterna men du kanske har annan information ?

    Könstiga människor är sådana som ska hitta fel hos andra hela tiden. Men det är väl en mogenhets och självförtroende fråga.

  10. Anders Nyman

    Jag får be om ursäkt. Jag tycker att hela uppståndelsen och evenemanget är sjukt. I övrigt är jag totalt ointresserad av MJ med anhang varför diskussionen är avslutad för min del. Men kul med engegemang i viktiga frågor dock:-)

  11. Honey

    ”Jag får be om ursäkt. Jag tycker att hela uppståndelsen och evenemanget är sjukt.”

    Jag håller med.

  12. GH

    Var det antalet personer som var sjukt ? Känsloyttringarna ? Musiken ?

    Fattar inte alls. Du avänder för starka ord, jag kan komma och recensera minnesceremonier som du besöker. Jag kan säkert hitta någon som beteer sig ”kosntigt”.

  13. Jag kan inte förstå vad det är för konstigt att en 11-årig dotter vill säga att hon älskar sin far, det hade väl varit konstigt om det inte varit så. Det är ett par som undrar varför jag skriver om detta. För att det är min blogg och jag skriver om vad jag vill här. För er som följer mig över tid vet att jag mest skriver om politik, men att jag också skriver om annat, exempelvis musik, idrott och en del annat. Kan inte förstå vad det är för konstigt med det.

  14. Honey

    Jag tycker inte det är konstigt alls. Det var inte så jag menade, om det var mig någon här menade. Paris Jackson ska få säga vad hon vill och alla ska lyssna på henne och respektera varje ord.

    Jag har bara lite svårt för mediacirkusen, eftersom det enda den mannen någonsin bad om var att få bli lämnad ifred. Det betyder inte att jag tycker bloggförfattaren här har fel i sina tårar.

  15. Tack Honey! Jag håller oxå med dig!

  16. johanna0

    Jag har själv inte följt med i denna mediahysteri omkring MJ´s död för jag själv tycker att han var en vanlig människa med en känsla för bra musik. Att alla fans sörjer och att detta leder till en minnesceremoni i TV är ju inte heller så konstigt, det ligger ju pengar i det, precis som mycket annat.

    Men det är ändå något som berör, det här med döden och att förlora någon nära är hårt. Jag tycker att det ändå en bra sak att hans dotter kan få göra sina känslor rätttvisa, i och med att det har varit så mycket skriverier om hennes far. Det berör, så varför inte gråta? Alla har vi känslot… :)

  17. johanna0

    Jag har själv inte följt med i denna mediahysteri omkring MJ´s död för jag själv tycker att han var en vanlig människa med en känsla för bra musik. Att alla fans sörjer och att detta leder till en minnesceremoni i TV är ju inte heller så konstigt, det ligger ju pengar i det, precis som mycket annat.

    Men det är ändå något som berör, det här med döden och att förlora någon nära är hårt. Jag tycker att det ändå en bra sak att hans dotter kan få göra sina känslor rätttvisa, i och med att det har varit så mycket skriverier om hennes far. Det berör, så varför inte gråta? Alla har vi känslor… :)

  18. Anders Nyman

    I get the picture…

  19. Pingback: Top Posts « WordPress.com

  20. Jag vet hur det känns. Var med på den tiden när Elvis Presley var Kung och gick bort. OM han nu gick hädan. Det finns ju de som påstår att Elvis lever!

    I alla fall. Elvis var Konungarnas Kung!

    Michael får nöja sig med Prinstiteln! :)

Kommentera

